Autoschadebedrijf Hengelo plaatwerk en schadeherstel  in Hengelo

Plaatwerk en schadeherstel

De taxatie en de daarop vastgestelde offerte, vormen de uitgangspunten voor ons vakkundig uit te voeren schadeherstel. Maar optimaal schadeherstel bestaat uit meerdere, min of meer vaste, onderdelen.

Denk daarbij naast plaatwerk aan

  • Het richten van de carrosserie

  • De vervanging van onherstelbare onderdelen

  • Het plamuren en schuren

  • Het spuitwerk.

Bij oudere auto's is het aandeel van metalen plaatwerk veel groter dan bij de moderne auto's waarbij steeds meer (en grotere) kunststofonderdelen worden gebruikt. Autoschade Hengelo beheerst het ambachtelijke plaatwerk nog steeds, maar is inmiddels ook zeer ervaren met het verwerken, repareren en herstellen van nieuwe automaterialen en -onderdelen.

Richten

Afhankelijk van onze schadetaxatie kan het noodzakelijk zijn de auto, of eigenlijk de kreukelzones, te richten, te vervangen, danwel recht te trekken. Hiervoor is professioneel gereedschap, waaronder een richtbank aanwezig. Nauwkeurige meetapparatuur en  de 'deskundige' blik van onze autoschade-herstellers, doen de rest voor een optimaal schadeherstel.

Vervangen van auto-onderdelen

Als het goed is, is in de offerte/taxatie al duidelijk vermeld welke onderdelen vermoedelijk niet voor reparatie in aanmerking komen, maar dat zij moeten worden vervangen. Ons brede netwerk in de regionale autobranche en de goede contacten die wij met (landelijke) leveranciers van auto-onderdelen hebben, bieden twee belangrijke voordelen. Zo heeft Autoschadebedrijf Hengelo niet alleen scherpe inkoopprijzen, maar leveren onze partners ook zeer snel de benodigde onderdelen. Goed voor ons, maar zeker goed voor u. 

Plamuren en schuren

Voordat de auto naar de spuitcabine kan, worden de laatste voorbereidende klussen uitgevoerd: plamuren en schuren. De auto, met alle uitgedeukte en nieuwe of gebruikte onderdelen, krijgt de laatste behandeling om het geheel weer helemaal strak te krijgen. Het schuur- en plamuurwerk zorgt ervoor dat de auto weer een geheel wordt zodat het spuitwerk de auto er daarna weer als nieuw laat uitzien. Het schuurwerk voeren we uit met een zwenkarm voorzien van lucht, elektriciteit en een afzuigsysteem. Geheel volgens de ARBO-normen.

Spuitwerk

Na het plamuren en schuren worden de te spuiten delen stof- en siliconenvrij gemaakt. De delen die we niet spuiten, plakken we vakkundig met kwaliteitsmateriaal af. Op dat moment kan de auto naar de spuitcabine.   

Al onze werkzaamheden worden vakkundig bewaakt

MEER WETEN?